صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






مدل‌گرایی عامل بسیاری از ناهنجاری‌های جوامع اسلامی است

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در شناسایی آسیب‌ها به موضوع مدل‌گرایی کمتر اشاره شده است،گفت: مدل‌گرایی عامل بسیاری از ناهنجاری‌ها و آفت‌ها در جوامع بشری به‌ویژه جوامع اسلامی است. آیت‌الله رضا رمضانی در گفت‌وگو با فارس، تخصصی کردن آسیب‌شناسی در هر حوزه‌ای را از ضرورت‌های یک نظام پویا دانست و […]

کد خبر : 18670 | 12:39 ب.ظ | ۴ آبان , ۱۳۹۴

رمضانی رضا

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در شناسایی آسیب‌ها به موضوع مدل‌گرایی کمتر اشاره شده است،گفت: مدل‌گرایی عامل بسیاری از ناهنجاری‌ها و آفت‌ها در جوامع بشری به‌ویژه جوامع اسلامی است.

آیت‌الله رضا رمضانی در گفت‌وگو با فارس، تخصصی کردن آسیب‌شناسی در هر حوزه‌ای را از ضرورت‌های یک نظام پویا دانست و اظهار کرد: عدم وجود نگاه کارشناسانه و متخصصانه غیر از آسیب‌زایی حاصلی دیگر در بر ندارد و موجب ایجاد آسیب‌های دیگر می‌شود.

وی پرداختن به آسیب‌های موجود و دلایل و عوامل به وجود آورنده آن را در بحث آسیب‌شناسی مهم دانست و افزود: در بحث آسیب‌شناسی باید به آسیب‌هایی که ممکن است نظام، انقلاب، اجتماع و… را تهدید کند پرداخته شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در هر حرکت انقلابی، سیاسی و اجتماعی به‌ویژه اگر دورانی را بگذراند ممکن است آفت‌ها و آسیب‌هایی پیکره آن مجموعه را تهدید کند از این رو شناخت آسیب‌های بالفعل و بالقوه ضروری است.

وی با اشاره به اینکه در آسیب‌شناسی نباید دچار افراط و یا تفریط، غفلت، ساده‌اندیشی و نگاه تک‌بعدی شد، گفت: چنین نگاهی، آسیبی دیگر را تولید می‌کند.

رمضانی ادامه داد: برای درمان آسیب باید تمام جوانب و زوایای مسایل و امور مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد تا آفتی در حوزه آسیب‌شناسی آن مجموعه و پیکره را تهدید نکند.

وی شناخت راه‌های درمان آسیب‌های اجتماعی را در درمان آن تاثیرگذار خواند و یادآور شد: بررسی مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی باید مورد بازنگری و توجه قرار گیرد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در شناسایی آسیب‌ها به موضوع مدل‌گرایی کمتر اشاره شده است، افزود: مدل‌گرایی عامل بسیاری از ناهنجاری‌ها و آفت‌ها در جوامع بشری به‌ویژه جوامع اسلامی است.

وی متذکر شد: ترویج مدل‌ها با توجه به پایگاه‌های فکری آنها به ویژه نسل جوان را در ورطه انحراف انداخته و آنها را در یک دنیای پنداری که مجموعه‌ای از انحرافات فکری و اخلاقی است رها می‌کند.

رمضانی ترویج مدل‌ها را دنیایی از انحرافات دانست و خاطرنشان کرد: مدل‌های انحرافی دلیل بسیاری از مفاسد اجتماعی و اخلاقی شده و جوان را به انحراف اخلاقی و در نتیجه بیماری اخلاقی مبتلا می‌کند.

وی یادآور شد: این مسئله بسیار تأسف‌آور است که برخی درصدد قانونمند کردن و یا لااقل سیستمی کردن این نوع ابتذال در جامعه هستند.

 






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد