صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






یادمان حضرت آیت الله العظمی بهجت فومنی(ره) در زادگاهش رونمایی شد

  همزمان با ایام چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت آیت الله العظمی محمد تقی بهجت فومنی(ره) یادمان این مرجع عالیقدر جهان تشیع در اداره آموزش و پرورش فومن شهر زادگاه این عالم ربانی رونمایی شد. در این آیین که فرماندار، جمعی از مسوولین ادارات و نهادها و نیز تعدادی از علما و طلاب حوزه علمیه […]

کد خبر : 2504 | 6:46 ق.ظ | ۲۵ اردیبهشت , ۱۳۹۲

 بهجت11
همزمان با ایام چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت آیت الله العظمی محمد تقی بهجت فومنی(ره) یادمان این مرجع عالیقدر جهان تشیع در اداره آموزش و پرورش فومن شهر زادگاه این عالم ربانی رونمایی شد.
در این آیین که فرماندار، جمعی از مسوولین ادارات و نهادها و نیز تعدادی از علما و طلاب حوزه علمیه حضرت آیت الله العظمی بهجت فومنی(ره) حضور داشتند، ساختمان تازه ساخت شماره یک اداره آموزش و پرورش فومن نیز به نام این عالم جلیل القدر و فاضل مزین شد.

رییس اداره آموزش و پرورش فومن عصر روز سه شنبه در حاشیه برپایی این آیین در گفتگو با خبرنگار ایرنا ، با اشاره به ابعاد والای شخصیتی این عالم ربانی و فرزانه گفت: آیت الله بهجت فومنی(ره) که مایه مباهات جهان اسلام و مسلمانان دنیا بویژه مردم ایران اسلامی است، در بیداری و روشنگری جامعه اسلامی نقش ارزنده ای ایفا کرد.

ˈقربان قربانیˈ افزود: امروز تمام شیعیان جهان و انسان های آزاده ، با دل و جان با این مرجع عالیقدر و عالم ربانی ارتباط برقرار کرده اند و این ارتباط معنوی و خدایی ناگسستنی است.

وی ادامه داد: تجلیل و پاسداشت مقام شامخ بزرگان دین و مردان خدائی همچون آیت الله بهجت فومنی(ره) و شناساندن سیره و روش زندگانی این بزرگواران برای تعالی جامعه از وظایف مسوولان است.

وی بیان داشت: عملی کردن اندیشه های ناب بزرگان دینی موجب سعادت انسان و نیز رسیدن او به قرب الهی می شود.

به گزارش ایرنا ، حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ محمد تقی بهجت فومنی ( ره ) در اواخر سال 1294 در شهر فومن به دنیا آمد و هنوز 16 ماه از عمرش نگذشته بود که مادرش را از دست داد .

تحصیلات ابتدایی حوزه را در مکتب خانه فومن به پایان رساند و پس از تحصیلات ادبیات عرب هنگامی که 14 سال از عمر شریفش می گذشت ، برای تکمیل دروس حوزوی عازم عراق شد و حدود چهار سال در کربلا معلی اقامت نمود و علاوه بر تحصیل علوم رسمی از محضر استادان بزرگ آن سامان از جمله مرحوم حاج شیخ ابولقاسم خویی بهره برد و در سال 1352 ه. ق برای ادامه تحصیل رهسپار نجف اشرف شد و سطح عالی علوم و حوزه را در محضر آیات عظام حاج آقای ضیاء عراقی و میرزای نائیینی در حوزه درسی آیت الله حاج شیخ محمدحسین غروی اصفهانی فرا گرفت .

از این استاد بزرگ عرفان و اخلاق تالیفاتی چند به یادگار مانده که شامل یک دوره کامل اصول ، حاشیه بر مکاسب شیخ انصاری (ره) و تکمیل آن تا آخر مباحث مربوط به مکاسب و متاجر ، دوره کامل طهارت ، دوره کامل کتاب صلاه ، دوره کامل کتاب زکات ، دوره کامل کتاب خمس و حج ، حاشیه بر کتاب ذخیره العباد مرحوم شیخ محمدحسین غروی ، چندین مجله و تقریباً یک دوره فقه فارسی است.

حضرت آیت الله العظمی بهجت 27 اردیبهشت سال 88 بر اثر ایست قلبی دارفانی را وداع گفتند.

مراسم بزرگداشت چهارمین سالروز عروج ملکوتی این عالم ربانی روز پنجشنبه 26 اردیبهشت ماه جاری از ساعت 30 / 16 در مسجد حضرت ولی عصر(عج) بالامحله شهرستان فومن با سخنرانی آیت الله ˈمحی الدین حائری شیرازیˈ نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری برگزار می شود.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد