صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در آستانه پنجاهمین سالگرد قیام یوم‌الله ۱۵ خرداد

دفتر مركزي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در آستانه پنجاهمين سالگرد قيام خونين يوم‌الله پانزدهم خرداد با صدور بيانيه اي از همه مسئولان استاني و شهرستاني اين ستاد خواست تا با قوت و قدرت هرچه تمام‌تر ويژه مراسم بزرگداشت يوم الله 15 خرداد را باشكوه بيشتري برگزار كنند. به گزارش دفتر مركزي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي […]

کد خبر : 2655 | 5:24 ق.ظ | ۳۱ اردیبهشت , ۱۳۹۲

15 خرداد

دفتر مركزي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در آستانه پنجاهمين سالگرد قيام خونين يوم‌الله پانزدهم خرداد با صدور بيانيه اي از همه مسئولان استاني و شهرستاني اين ستاد خواست تا با قوت و قدرت هرچه تمام‌تر ويژه مراسم بزرگداشت يوم الله 15 خرداد را باشكوه بيشتري برگزار كنند.

به گزارش دفتر مركزي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در آستانه پنجاهمين سالگرد قيام خونين يوم‌الله پانزدهم خرداد 1342، طي بخشنامه‌اي از سوي معاونت اموراستان‌ها و رياست ستاد مركزي بزرگداشت پنجاهمين سالگرد قيام يوم‌الله پانزدهم خرداد به تمامي دفاتر استاني و شهرستاني، همه ستادهاي استاني و شهرستاني در سطح كشور نسبت به بزرگداشت اين يوم الله و برگزاري ويژه مراسم آن روز، فعال شدند.

در اين بیانیه آمده است: قيام خونين يوم‌الله پانزدهم خرداد 1342 نقطه عطف نهضت ديني حضرت امام خميني (ره) و آغازي براي طراحي و تدوين چشم‌انداز انقلاب اسلامي در بهمن خونين 1357 بود.

از آن جايي كه نقطه شروع در تسريع روند شكل‌گيري و پيروزي انقلاب اسلامي در قيام خونين و مردمي يوم‌الله پانزدهم خرداد مستتر و محفوظ است، توجه به همين نكته باعث پي بردن به اهميت آن قيام و در نتيجه پي بردن به ضرورت زنده نگه داشتن آن واقعه مي‌شود، به طوري كه بنيانگذار و معمار كبير انقلاب اسلامي ايران ، حضرت امام خميني (ره) بارها بر اهميت و ضرورت زنده نگه داشتن آن واقعه  به عنوان يوم‌الله و بر عدم غفلت همگان در ابعاد گوناگون آن حركت و نهضت الهي تأكيد داشتند.

قيامي كه در آن طلاب و حوزه‌هاي علوم ديني، روحانيون، علما و صلحا به ويژه حوزه علميه قم نقش بسزايي ايفا كردند و در جنبش بيداري اسلامي در ايران و آشكار كردن ماهيت طاغوتي حكومت ستمشاهي پهلوي و لوايح ضدديني آن تأثير فراواني داشت.

بر اين اساس به همه مسئولين استاني و شهرستاني ستادهاي بزرگداشت پنجاهمين سالگرد قيام يوم‌الله پانزدهم خرداد يادآور شده است كه بايستي همت مشاركتهاي دستگاه‌هاي اداري و ظرفيت‌هاي منطقه خود را به منظور برگزاري شكوهمند، خاطره‌انگيز و پرشور واقعه يوم‌الله پانزدهم خرداد در سال  1392 ، سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي به كار بسته و بتوانند ضمن برگزاري مناسب اين بزرگداشت، مقدمات خلق حماسه سياسي را در پايان خرداد و شركت گسترده مردم در انتخابات را فراهم آورند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد