صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) شهرستان رشت

آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی در سالروز ارتحال جانگداز بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در شهر رشت، اظهار کرد: امام خمینی (ره) در تمام سخنرانی‌های خود از اسلام و اهل بیت (ع) سخن می‌گفتند و هرگز سیاست، رفاه و اقتصاد منهای اسلام را مطرح نکردند. وی با بیان اینکه قرآن با وجود مبارک حضرت امام خمینی (ره) یکی شده بود، […]

کد خبر : 2934 | 11:14 ب.ظ | ۱۴ خرداد , ۱۳۹۲

7

آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی در سالروز ارتحال جانگداز بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در شهر رشت، اظهار کرد: امام خمینی (ره) در تمام سخنرانی‌های خود از اسلام و اهل بیت (ع) سخن می‌گفتند و هرگز سیاست، رفاه و اقتصاد منهای اسلام را مطرح نکردند.

وی با بیان اینکه قرآن با وجود مبارک حضرت امام خمینی (ره) یکی شده بود، ادامه داد: امام راحل یک نفس قرآنی بسیار وسیع داشت و شخصیت امام (ره) به برکت و همنشینی با قرآن و اهل بیت (ع) تجلی پیدا کرد و تمام تلاش ایشان برای زنده نگه داشتن اسلام بود.

این استاد حوزه علمیه قم، با اشاره به اینکه امام می‌خواستند ما در پرتو اسلام زندگی کنیم، خاطرنشان کرد: اگر امام (ره) سیاست و حکومت اسلامی را ایجاد کرد، برای این بود که ما در پرتو دین مبین اسلام زندگی کنیم.

فاضل لنکرانی تصریح کرد: به واقع اسلام امانتی است که خدا در اختیار ما قرار داده و باید به نحو شایسته در حفظ و گسترش آن بکوشیم تا شرمنده امام راحل و خون شهدای گرانقدر نباشیم.

وی، تأکید اسلام به بحث در اسلام اخلاق‌مداری را زیاد دانست و یادآور شد: این مهم در تمام ابعاد زندگی سیاسی، شخصی و علمی امام راحل به وضوح قابل مشاهده است و هرگز دیده یا شنیده نشده که امام (ره) نسبت به اخلاقیات بی‌اعتنا باشند.

این استاد حوزه علمیه قم، با تصریح بر اینکه امام (ره) برای ما اخلاق‌محوری و توجه به کرامت انسانی را به ارمغان گذاشت، اذعان کرد: امروز با مشاهده زندگی افرادی که پیرو آرمان‌های امام راحل هستند، متوجه می‌شویم که تا چه اندازه در زندگی خودشان اخلاق‌مداری را محوریت قرار داده‌ بودند.

فاضل لنکرانی با اشاره به اینکه نباید از ظواهر دین در زندگی روزمره بکاهیم، متذکر شد: باید به ظواهر دین توجه بیشتری داشته باشیم و اگر کسی ظواهر دین را کم کند و بخواهد تنها به خودش بپردازد، امکانپذیر نیست.

وی افزود: امام راحل با داشتن جایگاه عرفانی بالا زمانی که می‌خواستند وضو بگیرند روبه قبله می‌ایستادند و در رعایت مستحبات نیز بسیار کوشا بودند و در واقع هرچه به ظواهر دین توجه کنیم به حقیقت دین نزدیک‌تر می‌شویم.

این استاد حوزه علمیه قم، امام راحل را یک عارف، مجتهد و فقیه برجسته خواند و اضافه کرد: امام (ره) یک شخصیت جامع و کامل بود که فلسفه و عرفانش فریبش نداد و حتی در آخرین شب‌های عمر پربرکتشان با دستی که سرم به آن وصل بود ایستاده نماز خواند و این نشان‌دهنده باور عمیق امام (ره) به اسلام و مردم بود.

فاضل لنکرانی، قاموس سیاسی امام (ره) در ارتباط با مردم را با رویه سیاسی دنیای غرب در برخورد با ملت‌های آنها بسیار متفاوت دانست.

وی خاطرنشان کرد: در کشورهای غربی حکام برحسب ظواهر و با فریب و دروغ با مردم سخن می‌گویند و قدرت برای آنها از هر چیزی مهم‌تر است، اما امام راحل در نامه‌ای به فرزندشان تأکید کرده بودند که پسرم ما عاجز از شکر خدا و نعمت‌های بی‌‌منتهای او هستیم و چه بهتر که از خدمت به بندگانش غفلت نکنیم.

این استاد حوزه علمیه قم، یادآور شد: امام راحل خدمت به بندگان خدا را خدمت به حق می‌دانست و در تمام لحظات زندگی پربارشان لحظه‌ای از این مهم غافل نشدند.

فاضل لنکرانی ابراز داشت: امام (ره) در وصیتنامه سیاسی الهی خود از مردم به خاطر کوتاهی در خدمت‌رسانی پوزش خواستند که این نشان از روح بلند ایشان در علاقه‌مندی برای خدمت به خلق خدا دارد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد