صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






حماسه هشتم دی مردم گیلان همچون آبی، آتش فتنه ۸۸ را خاموش کرد

سردار عبدالله ضیغمی جانشین فرماندهی کل در قرارگاه رسانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجتماع بزرگداشت «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» که هشتم دی‌ماه در پیاده‌راه شهدای ذهاب رشت برگزار شد، حماسه هشتم دی مردم غیور گیلان و شهر رشت و حماسه نهم دی ملت ایران را همچون آبی دانست که آتش فتنه […]

کد خبر : 48684 | 7:25 ب.ظ | ۸ دی , ۱۴۰۱

سردار عبدالله ضیغمی جانشین فرماندهی کل در قرارگاه رسانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجتماع بزرگداشت «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» که هشتم دی‌ماه در پیاده‌راه شهدای ذهاب رشت برگزار شد، حماسه هشتم دی مردم غیور گیلان و شهر رشت و حماسه نهم دی ملت ایران را همچون آبی دانست که آتش فتنه ۸۸ را خاموش کرد و گفت: در همه صحنه‌های انقلاب و نظام شاهد حضور عاشورایی ملت ولایتمدار ایران اسلامی هستیم.

وی حماسه حضور یوم‌الله نهم دی را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زرین دیگری در دفتر افتخارات ملت ایران دانست و اظهار کرد: حماسه ۹ دی نماد عزت و استقلال و بصیرت مردمی و تا پای جان ایستادن برای حفظ اصول اساسی اسلام و آرمان‌های انقلاب است.

جانشین فرماندهی کل در قرارگاه رسانه سپاه پاسداران، با بیان اینکه ملت ایران بیش از ۴۳ سال است بر مدار انقلاب ایستاده، افزود: براساس ارزیابی‌های دشمن، این ملت غیور و ایستاده در میدان نه به انقلاب خودش خیانت کرده و نه اصالت انقلاب خودش را از دست داده است؛ در واقع این ملت بیش از چهار دهه در مقابل فشارهای دشمن ایستاده و آرمان‌های انقلاب را مانند یک گلوله آتشین در دستانش حفظ کرده است.

ضیغمی، یوم الله ۹ دی را روز غلبه جنود الهی بر جنود شیطان دانست و متذکر شد: حماسه نهم دی که خشم مقدس ملت ایران در مقابل حرمت‌شکنی علیه مقدسات بود، نقشه‌های دشمنان نظام را یکی پس از دیگری نقش بر آب کرد.

وی با بیان اینکه محبت مردم به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) باعث شده خداوند نعمت ولایت را به ما ارزانی دارد، عنوان کرد: امروز زیر سایه ولایت زیست می‌کنیم و لذا حکمرانی امامین انقلاب و ولایت فقیه به یک چالش جدی و اساسی برای نظام سلطه تبدیل شده و حماسه ۹ دی ثابت کرد که ملت ایران به حرف امامشان که فرمود «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکتتان آسیب وارد نشود» اعتماد و اعتقاد راسخ دارند.

جانشین فرماندهی کل در قرارگاه رسانه سپاه، با بیان اینکه نفس قدسی و روح معنوی امام راحل در جامعه انقلابی ما ساری و جاری است و دشمن علیرغم تمام طراحی‌ها نتوانسته آرمان، گفتمان، هدف و مسیر امام را به انحراف بکشاند، خاطرنشان کرد: ساختن مستندها و روایت‌های متعدد برای منحرف کردن مسیر نورانی انقلاب در دستور کار ایادی داخلی دشمن قرار دارد.

وی ادامه داد: در یوم الله ۹ دی فریاد لبیک یا حسین(ع) و لبیک یا خمینی(ره) ملت به آسمان‌ها بلند شد و پایه‌های کاخ دشمن را به لرزه درآورد. این ملت با ایمان هستند که به زمان و مکان ارزش و شرف و آبرو می‌بخشند و یوم‌الله‌هایی که خلق می‌شود به مدد و برکت حضور و ایمان و هوشیاری این مردم در مقابل طراحی‌های دشمن است.

ضیغمی، با بیان اینکه جریان حق و رهبران الهی آن از جمله نظام مقدس جمهوری اسلامی در پی تحقق پیام حقیقت و هدایت و عدالت و کرامت انسانی و پیشرفت و عزت و رحمت عقلانیت و معنویت و صلح و امنیت پایدار بر پایه توحید است، گفت: طبعا دشمنان جریان حق در مقابل نظام توحیدی صف آرایی خواهند کرد تا این مسیر نورانی را متوقف کنند.

وی دشمنان نظام اسلامی را از اهالی باطل و جنود شیطان دانست و تصریح کرد: امروز امپریالیسم غرب و نظام سلطه در قامت شیطان بزرگ به مقابه با جنود الهی آمده و با امپراتوری دروغ خود که بر پایه مکر و فریب و شایعه سازی و جنگ روانی و جنگ شناختی و جنگ ادراکی است تلاش می‌کند بر عقل‌ها و عاطفه‌ها و اندیشه‌های مردم به ویژه جوانان تاثیر بگذارد.

جانشین فرماندهی کل در قرارگاه رسانه سپاه، با اشاره به تلاش دشمن برای تصرف سرزمین فکری و ذهنی جامعه ایرانی از طریق زبان اجتماعی و پژواک گفتمان سازش، بیان کرد: دشمن از طریق جنگ روانی به دنبال تولید ادبیات سازش است، اما ملت غیور و قهرمان ایران در مقابل تولید ادبیات سازش ایستادگی می‌کند. به اذعان یکی از استراتژیست‌های آمریکایی، هیچکدام از سیاست‌ها و سناریوهای دشمن بر ملت ایران موثر نخواهد بود؛ مگر اینکه گروهی در داخل ایران از طریق تولید ادبیات سازش به پیاده‌سازی این سیاست‌ها و سناریوها کمک کنند.

ضیغمی، با بیان اینکه ملت ایران در مقابل کسانی که با زبان اجتماعی و تولید ادبیات سازش تلاش می‌کنند مسیر انقلاب را متوقف کنند مقابله کرده و همه سناریوها را در هم می‌کوبند، ادامه داد: باید در مقابل کسانی که می‌خواهند با بیان و قلم خود تخم نفرت و ناامیدی را بکارند، مقابله کنیم و بدانیم که باید در این راه نورانی و روشن ثابت قدم باشیم.

وی بیرون کردن تفکر غرب‌گرایی از کشور و منطقه از لحاظ فکری و اندیشه‌ای و فرهنگی را مهم و ضروری دانست و تاکید کرد: تفکر غرب‌گرایی اجازه نمی‌دهد کشور در مدار صحیح روز به روز با شتاب بیشتر به سمت شکوفایی و رفاه پیش برود؛ البته تفکر غرب‌گرا در شریان‌های این کشور نفوذ کرده و مانع تحقق استراتژی‌های نظام برای رفع مشکلات مردم است.

جانشین فرماندهی کل در قرارگاه رسانه سپاه، با بیان اینکه مردم ایران از عاشورای حسینی عبرت‌ها گرفته‌اند و فقط به اشک و آه بسنده نکرده‌اند، گفت: جریان سازی حسین بن علی(ع) برای کل تاریخ است و لذا این ملت نمی‌گذارد عاشورای دیگری بر پا شود و عاشوراگونه در مسیر انقلاب خواهد ایستاد.

وی ملت ایران را بر فراز قله روحی و افتخار دانست که با تفکر انقلابی در پی قدرت‌افزایی است و عنوان کرد: ایران ا سلامی به دنبال قدرت‌افزایی از طریق بیانیه گام دوم و اقتصاد مقاومتی و رویکرد جهادی و دیپلماسی همسایه محور و بی‌اثر کردن تحریم‌ها با استفاده از تحول نسلی است. امروز با یک نسل جوان نخبه جسور آرمان‌طلب و فرصت‌ساز مواجه هستیم که در هر عرصه‌ای که حضور پیدا می‌کنند، پیشرفت و شکوفایی را به ارمغان می آورند و لذا همین مسئله دشمن را به لرزه درآورده است، زیرا می‌بیند که این انقلاب با گذشت چهار دهه نه تنها اصالت آرمان‌های خودش را حفظ کرده، بلکه این آرمان‌ها را بر دوش جوانان با غیرت و مومن و نخبه ایرانی گذاشته و می‌خواهد به دستاوردهای درخشان‌تری برسد.

ضیغمی، بیانیه گام دوم انقلاب را عامل قدرت‌افزا دانست و متذکر شد: این بیانیه می‌خواهد همه ظرفیت‌های کشور را بسیج کند تا با پشتوانه دستاوردهای چهل ساله اول، جهش راهبردی به سمت چهل ساله دوم اتفاق بیفتد و ترس دشمن از این است.

وی با اشاره به صف آرایی دشمن در مقابل بیانیه گام دوم، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یکی از استراتژی‌های مهم کشور برای رسیدن به رفاه است. در این راستا یکی از استراتژیست‌های آمریکایی که طراح تحریم علیه ملت ایران است اقرار می‌کند تنها راه تولید رفاه تزریق تفکر مقاومتی در سیستم تصمیم‌گیری اقتصاد ایران است و لذا به هر قیمتی می‌خواهند جلوی آن را بگیرند.

جانشین فرماندهی کل در قرارگاه رسانه سپاه، با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی می‌خواهد اقتصاد کشور را از بلاتکلیفی خارج کند، افزود: به اذعان دشمن، اقتصاد مقاومتی آغازی است بر مسیر خروج ایران از بلاتکلیفی اقتصادی و لذا شاهد انواع و اقسام طراحی‌های اندیشکده‌های دشمن علیه اقتصاد مقاومتی هستیم. به توصیه همین طراحی‌ها از ترامپ خواسته شده بود که با فشار اقتصادی مردم ایران را در تنگنا قرار ندهد، زیرا این تنگنا موجب می‌شود ایرانی‌ها به سمت اقتصاد درون‌زا بروند و به خودکفایی برسند لذا باید روزنه‌هایی را باز نگه داشت تا غرب گراها بتوانند با در دستور کار قرار دادن زبان اجتماعی و از طریق تولید ادبیات سازش اینگونه به افکار عمومی القا کنند که راه نجات کشور در سر سپردن به دامن غرب است.

ضیغمی، با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی نسخه اساسی دشمن در معطل گذاشتن اقتصاد کشور را به لرزه انداخته است، خاطرنشان کرد: امروز کشور ما در حال قدرت‌افزایی است و دشمن نمی‌خواهد این حقیقت را ببیند و باور کند. دشمنان می‌دانند مادامی که ملت ایران بر قله روحی عزت و اقتدار و افتخار ایستاده‌اند و احساس غرور می‌کنند، به مقاومت ادامه می‌دهند و قدرت خلق می‌کنند و تمام سناریوهای آنان را با شکست مواجه می‌سازند و ابرقدرتیشان را به چالش می‌کشند.

وی با اشاره به ناتوانی دشمن در فهم توانمندی و قدرت بقای ملت ایران، اضافه کرد: ملت ایران توانسته در آن واحد در جبهه‌های مختلف با دشمن پنجه در پنجه بیندازد و لذا باید مراقب نقشه‌ها و فتنه‌گری‌ها و استراتژی‌های دشمن باشیم، زیرا دشمن این بار می‌خواهد ملت ما را از قله افتخار به زیر بکشاند و اگر موفق شود، قدرت دید و تیر ما را کاهش می‌دهد و آنگاه ضربات کاری خود را وارد می‌کند.

جانشین فرماندهی کل در قرارگاه رسانه سپاه، حضور با انگیزه و روحیه بصیرتی ملت ایران را عامل هراس دشمن دانست و گفت: دشمن از طریق راهبرد جامع فشار جهت بی‌ثبات‌سازی حول مسائل لاینحل به وسیله عملیات روانی و مدیریت افکار عمومی و تسخیر ذهن و نبرد در فضای مجازی در پی توقف این حرکت توفنده و مقدس است. یکی از راهبردهای اساسی آمریکا علیه ملت ایران، راهبرد جامع فشار است و خودشان اقرار می‌کنند که توانایی مقابله نظامی با جمهوری اسلامی را ندارند و به رژیم صهیونیستی هشدار می‌دهند که به سمت جنگ با ایران نرود، زیرا اگر آنان جنگ را آغاز کنند، این ملت ایران است که پایان جنگ را ترسیم خواهد کرد.

وی راهبرد جامع فشار را یک فشار خردکننده مادون جنگ علیه ملت ایران دانست و اظهار کرد: می خواهند از طریق ایجاد زخم‌های کوچک یا ایجاد پیوند بین زخم‌های کوچک کشور را وارد مسائل متعدد و متکثر کنند و سپس با عملیات روانی جریان نفوذ، اینگونه القا کنند که نظام قادر به حل مسئله‌ها نیست.

ضیغمی، با بیان اینکه امروز دشمن تلاش می‌کند از طریق خلق تهدید موجودیتی ملت را در مقابل نظام قرار دهد، عنوان کرد: دشمن خوب می‌داند بیش از ۴۰ سال است که این انقلاب بر دوش ملت تا به اینجا رسیده و می‌خواهد تمدن‌ساز باشد لذا باید با تولید مسائل متعدد و متکثر کار را به جایی برساند که مردم احساس بن‌بست کنند.

وی بن‌بست نمایی را یکی از اهداف زبان اجتماعی دانست و تاکید کرد: چالش اساسی نظام سلطه در نوع حکمرانی انقلاب اسلامی است. آمریکایی‌ها در سند امنیت ملی خود اقرار می کنند که با سه چالش مهم مواجه هستند که چالش اول چین و مدیریت اقتصاد دنیاست؛ این سند روسیه را چالش دوم معرفی می‌کند که بنای استراتژی غرب و اروپا را در هم پیچیده و وحدت اروپا را مورد آماج خود قرار داده است، اما مهم‌ترین چالشی که سند امنیت ملی آمریکا به آن می پردازد، ایران است که با الگوی حکمرانی اسلام نبوی و علوی و ولایی ایستاده و الگوی نظام لیبرال دموکراسی را به چالش کشیده است.

جانشین فرماندهی کل در قرارگاه رسانه سپاه، با بیان اینکه قطار انقلاب پر شتاب در حرکت است و آمریکا در آستانه افول قرار دارد، عنوان کرد: یک بال این افول مربوط به مشکلات داخلی آمریکاست، اما بال دوم مسئله منطقه است. دشمن اذعان کرده برای اینکه بتواند بر مشکلاتش فائق بیاید، سیاست بی‌ثبات سازی راهبردی حول مسائل لاینحل را در دستور کار قرار داده تا در کشور عراق اجازه ندهد دولت سازی شکل بگیرد لذا بیش از ۵۰۰۰ ان.جی.او را آموزش داد تا جامعه عراق را دچار تنش و اختلاف کند تا نتوانند دولت تشکیل دهند و از این ناامنی و بی‌دولتی برای حضور در منطقه بهره بگیرد و منابع ملت عراق را به یغما ببرد، اما سیاست راهبردی حول مسائل لاینحل در عراق با حضور مومنانه ملت عراق و هوشمندی علما و مسئولانش شکست خورد و امروز دولت در عراق مستقر است.

ضیغمی، با اشاره به هدف قرار دادن سه ساحت در ایران، گفت: دشمن در فتنه های ۷۸ و ۸۸ ساحت مردم سالاری این ملت را مورد آماج قرار داد، اما موفق نشد؛ فتنه گران سال ۸۸ که شکست خود را در مقابل حضور آگاهانه و شجاعانه ملت ایران دیدند، تمام اطلاعات کشور را در اختیار دشمن قرار دادند و تحریم‌های هسته‌ای را به سمت نظامی و اقتصادی هدایت کردند و امروز بیش از یک دهه است که به دلیل خیانت فتنه‌گران ۸۸ تحت فشار اقتصادی قرار داریم.

وی فتنه های ۹۶ و ۹۸ را برای ضربه زدن به ساخت کارآمدی نظام دانست که با حضور به موقع ملت نقش بر آب شد و خاطرنشان کرد: دشمن در عرصه‌های مختلف پنجه در پنجه این ملت انداخته و شکست خورده است لذا امروز ساحت ارزشی ملت از جمله حجاب را هدف قرار داده است و حوادث اخیر کشور نتیجه همین استراتژی است که در اتاق‌های فکر و مراکز اطلاعاتی و با حضور سرویس‌های جاسوسی طراحی شده، زیرا دشمن می‌داند که عامل اصلی ایستادگی ملت ایمان و ارزش‌های الهی است.

جانشین فرماندهی کل در قرارگاه رسانه سپاه، با بیان اینکه فیلم «عنکبوت مقدس» ماشین تقابل با ملت ایران را به حرکت انداخت، اظهار کرد: این فیلم با کار فرهنگی و عملیات رسانه‌ای زمینه حوادث اخیر کشور را مهیا کرد و شاهد هستیم که دشمن با جنگ ترکیبی همه ظرفیت‌های کوچک و بزرگ خود را به میدان آورده و حتی ضدانقلاب‌های به اغما رفته و فریز شده را با شوک الکتریکی بیدار کرده و یگان‌های تک نفره خودش شامل سلبریتی‌های فاسد غرب‌گرا و غافل داخلی را در مقابل ملت به اجماع رسانده تا سیاست بی‌ثبات‌سازی را به ثمر برساند.

وی علم و دانش و فناوری جمهوری اسلامی را زبان‌زد دنیا دانست و متذکر شد: دشمن می‌داند اگر تفکر انقلابی بر کشور حاکم شود، جهش بزرگ در عرصه‌های اقتصادی و کشاورزی و صنعت خودروسازی و… رخ می دهد و به موفقیت‌هایی از نوع موشک‌های نقطه زن و سلول‌های بنیادی و داروهای ضد سرطان و… می‌رسیم که قدرت می‌آفریند.

ضیغمی، نبرد اصلی دشمن را با حرکت شتابان انقلاب به سمت تمدن بزرگ اسلامی دانست؛ نه حوادث پیش پا افتاده کف خیابان و اضافه کرد: باید با خون و غیرت و آبرویی خود جلوی سنگ‌اندازی‌های دشمن را بگیریم و همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند اجازه ندهیم که دشمن از انقلاب ما هویت زدایی کند.

وی هویت سوزی و هویت سازی دروغین را دستور کار دشمن دانست و بیان کرد: دشمن می‌خواهد واقعیت‌های نورانی انقلاب دیده نشود و بر دستاوردهای انقلاب پرده بیفتد تا نسل جوان نداند در این چهل سال بر کشور چه گذشته است لذا باید با جهاد تبیین این پرده‌ها را کنار بزنیم.

جانشین فرماندهی کل در قرارگاه رسانه سپاه، ایجاد تردید و زدن مشروعیت و گسست اجتماعی و دوگانه‌سازی کاذب و به هم ریختن نظم اجتماعی و جابجا کردن حق و باطل و لذت گرایی و نمایش سبک زندگی غربی را راهکار دشمن برای هویت سازی کاذب و دروغین دانست و تاکید کرد: راه مقابله با دشمن شناخت دقیق و درست سناریوهای اوست و آحاد ملت ایران به ویژه جوانان باید در مقابل دشمن هوشیار و بیدار باشند.

ضیغمی، خواستار شناخت کامل توانمندی‌ها و ظرفیت‌های درونی جهت مقابله با دشمن شد و گفت: باید شناخت کاملی از نقاط ضعف دشمن نیز داشته باشیم و البته در طول ۴۳ سال گذشته ضربات مهلکی به نقاط ضعف دشمن وارد کردیم؛ همچنین نباید اجازه دهیم جنگ روانی دشمن به ما آسیب بزند.

وی ایمان صحیح، بصیرت و روشن بینی، اقدام به موقع و شجاعانه و درک نیازهای حقیقی جامعه را چهار عامل برای نصرت الهی دانست و بیان کرد: اگر بصیرت نباشد و نقشه دشمن را فهم نکنیم، در تله عملیات روانی گیر می افتیم؛ در حوادث اخیر عده‌ای دچار غفلت شدند و کار به جایی رسید که نیروهای انتظامی و امنیتی و بسیجی در خیابان سلاخی شدند، اما مقتدرانه ایستادند.

جانشین فرماندهی کل در قرارگاه رسانه سپاه، حماسه ۸ و ۹ دی را نتیجه اقدام به موقع و شجاعانه ملت دانست و اظهار کرد: مسئولان باید نیازهای مردم را درک کنند و پاسخ معتبر به آنها دهند و تمام ظرفیت ها و کارآمدی ها را معطوف به حل مشکلات کنند و معیشت و امنیت و اشتغال و مسکن و مقابله با تورم و گرانی و کم کردن فاصله طبقاتی و مبارزه با فساد و تبعیض را در دستور کار قرار دهند؛ البته مردم نیز باید به مسئولان فرصت دهند، زیرا تفکر لیبرالی غرب گرا در شریان‌های کشور نفوذ کرده و باید تفکر انقلابی را در مسیر قرار دهیم.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد