صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






هیچ قدرتی توان ایستادگی در برابر انقلاب اسلامی و ملت ایران را ندارد/ رهبری مقتدرانه عامل پایداری نظام جمهوری اسلامی است

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان، در مراسم استانی بزرگداشت یوم الله دوازدهم بهمن که صبح پنجشنبه در گلزار شهدای رشت برگزار شد، گفت: وحدت مردم موجب اقتدار نظام و جمهوری اسلامی شده است و هیچ قدرتی توان ایستادگی در برابر انقلاب اسلامی و ملت ایران را ندارد. وی با اشاره به […]

کد خبر : 53528 | 2:28 ب.ظ | ۱۲ بهمن , ۱۴۰۲

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان، در مراسم استانی بزرگداشت یوم الله دوازدهم بهمن که صبح پنجشنبه در گلزار شهدای رشت برگزار شد، گفت: وحدت مردم موجب اقتدار نظام و جمهوری اسلامی شده است و هیچ قدرتی توان ایستادگی در برابر انقلاب اسلامی و ملت ایران را ندارد.

وی با اشاره به خجسته سالروز ورود امام خمینی(ره) پس از سال ها دوری از وطن، اظهار کرد: ۱۲ بهمن ماه و ورود امام عظیم الشان به ایران یکی از زیباترین و به یاد ماندنی ترین روزهای انقلاب اسلامی برای ملت بوده و هست و مردم همچنان این روزهای طلایی را به نیکویی پاس می دارند.

آیت الله فلاحتی، ملت ایران را وفادار به انقلاب و آرمان های نظام اسلامی دانست و افزود: در کلام معمار کبیر انقلاب اسلامی، یکپارچگی و صحنه های وحدت آفرینی ملت موجب اقتدار نظام و جمهوری اسلامی خواهد شد و هیچ قدرتی توان ایستادن در مقابل انقلاب اسلامی و ملت ایران را نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه ملت ایران پیام امامشان را دریافت کرده و در طول ۴۵ سال گذشته و در تمام حوادث و رخدادها این وحدت و یکپارچگی را از دست نداده اند، تصریح کرد: وحدتی که زمینه ساز دستیابی به اقتدار سیاسی و اجتماعی است، همواره مد نظر همه آحاد ملت بوده و شاهد بصیرت و هوشیاری و زمان شناسی ملت ایران در همه مقاطع تاریخ انقلاب هستیم.

امام جمعه رشت در ادامه به بررسی تحلیلی تاریخ انقلاب پرداخت و اضافه کرد: سه عامل موجب شده جمهوری اسلامی ایران در سه شعار «استقلال»، «آزادی» و «جمهوری اسلامی» که برگرفته از متن دین و عقلانیت ملت است، باقی بماند؛ در واقع امروز برای جهانیان ثابت شده که ملت ایران با این سه شعار به پیروزی رسید و به این سه شعار عمل کرد.

وی ایمان به هدف متعالی و ایستادگی در راه این هدف را نخستین عامل پایداری و مانایی جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: کمتر ملتی در دنیا پیدا می شود که این دو ویژگی مردم ایران را در ایمان به هدف و ایستادگی و پایداری در راه هدف داشته باشد. قیام ها و نهضت ها و انقلاب های زیادی در دنیا رخ می دهد و در دوران معاصر نیز شاهد انقلاب هایی در جهان عرب مانند مصر و لیبی و تونس بودیم که ایمان به راه و هدف را داشتند، اما در ادامه از خود استقامت نشان ندادند و به نوعی انقلاب هایشان یا توسط قدرت های بیرون مرزها مصادره شد و یا به دست لیبرال منش های داخلی به یغما رفت.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه خداوند در آیه «إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَهُ» به مومنان دارای دو ویژگی مذکور وعده یاری می دهد، گفت: دومین عامل پایداری جمهوری اسلامی ایران که توانسته این نظام را تا به امروز در مسیر نگه دارد و اسوه و الگوی همه ملت های آزاده دنیا کند، رهبری مقتدرانه است. در انقلاب های دنیا هیچ کشوری نیست که رهبرانش برای اقامه توحید و اجرای قوانین خدا و احیای عدالت و قسط مبتنی بر توحید قیام کنند؛ اگرچه در انقلاب نیکاراگوئه و انقلاب کوبا شاهد تقابل رهبران آنها با آمریکا بودیم، اما مدیریت و رهبری در جمهوری اسلامی ایران قابل مقایسه با هیچ یک از مدیریت ها و رهبری ها در انقلاب ها و نهضت های بشری دوران معاصر نیست.

وی فقه را به معنی فهم عمیق و کسب دانش از سر تلاش عمیقانه دانست و یادآور شد: براساس آیه ۶۵ سوره انفال، دشمنان خدا فاقد فهم و دانش عمیق معرفی می شوند و از مومنان خواسته شده در راه مبارزه با دشمنان خدا صبر و استقامت داشته باشند تا به پیروزی برسند. امروز نیز شاهد هستیم که دشمنان جمهوری اسلامی هنوز ملت ایران را نشناخته اند و نمی خواهند هم که بشناسند، زیرا شناخت این نظام و ملت به معنی قبول شکست و زانو زدن در برابر عظمت ملت ایران است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، فداکاری ها و جانفشانی های ملت را سومین عامل پایداری جمهوری اسلامی ایران دانست و بیان کرد: هیچ ملتی در دنیا نیست که از آغاز تا انجام قیام اسلامی و انقلابی اش این چنین فداکاری داشته باشد. زنان و مردان ما همچنان صبور و مقاومت در راه انقلاب ایستاده اند و پیرو ولایت هستند؛ این ملت از کسانی که در هر مکان و موقعیت و مقام، آرمان های امامین انقلاب را سرلوحه خویش قرار ندهند نیز بیزارند.

وی انقلاب اسلامی ملت ایران را مصداق آیه «إِن تَنصُرُواْ ٱللَّهَ یَنصُرۡکُمۡ» دانست و اضافه کرد: ملت ایران خدا را یاری کردند و به وعده الهی ایمان داشتند و خدا نیز در همه میدان های کارزار به این ملت یاری رساند؛ امروز شاهد ثمره این ایمان در غزه مظلوم هستیم.

امام جمعه رشت با اشاره به گذشت ۷۵ سال از اشغال قطعه ای از جغرافیای جهان اسلام توسط گرگ صفتان ددمنش، ادامه داد: این جانوران وحشی و حامیان آنها با جنایت هایشان در حق مردم فلسطین روی فراعنه تاریخ بشر را سفید کردند؛ اگر روزی درباره حادثه کربلا شنیدم و خواندیم، امروز عملا چنین جنایت ها و وحشی گری هایی را مشاهده می کنیم. شمرها و یزیدهای زمانه انسان های بی گناه را می کشند و همانگونه که در زیارت عاشورا بر عاملان و بانیان شهادت امام حسین(ع) و یارانش لعنت و نفرین می فرستیم، امروز باید سه یزید زمان یعنی ترامپ و بایدن و نتانیاهو را لعنت کنیم و بدانیم که این لعن ثواب دارد.

وی با ابراز تاسف برای آنهایی که هنوز برای آمریکا و سردمدارانش حیثیت کدخدایی قائلند، خاطرنشان کرد: امروز کسی نیست که باور نکند وحشی ترین انسان ها بر سرنوشت ملت ها حاکم هستند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه عده ای ادعای صدور جمهوری اسلامی را نمی پذیرفتند، گفت: امروز شاهد صدور انقلاب در خیابان های آمریکا و اروپا هستیم و فریاد حمایت از مظلومان فلسطین بلند شده است؛ اگرچه ماجرای غزه بسیار تلخ و ناگوار است، اما حقیقتا پس از ۷۵ سال سه دستاورد بزرگ را به ارمغان آورده که مهمترین و بزرگترین آن باطل شدن نظریه شکست ناپذیری ارتش اسرائیل است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به تلاش سیاسی و رسانه ای غرب برای شکست ناپذیر جلوه دادن اسرائیل، افزود: ارتش تا بن دندان مسلح رژیم صهیونیستی نتوانسته در برابر حماس و غزه و ۲.۵ میلیون نفری مقاومت کند.

وی دومین دستاورد جنگ غزه را توقف و حتی عقبگرد روند عادی سازی با اسرائیل دانست و متذکر شد: اگرچه زمانی کشورهای عربی مسابقه عادی سازی با این خون آشامان بین المللی را به راه انداخته بودند، اما امروز این عادی سازی برای یک قرن به عقب رفت.

امام جمعه رشت توسعه و بسط قدرت منطقه ای و فرامنطقه ای جمهوری اسلامی را سومین دستاورد جنگ غزه دانست و اظهار کرد: امروز اهالی محور مقاومت و همه آزادگان جهان باورشان آمده که با ایستادگی و مقاومت فلسطین، قدرت ایران گسترده تر می شود و فراسوی مرزها را مدیریت می کند؛ امیدواریم به زودی شاهد محو اسرائیل، این غده سرطانی و چرکین از دنیای اسلام باشیم و مردم فلسطین در سرزمینشان زندگی کنند.

گزارش تصویری مراسم






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد