صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






انتقاد آرسن میناسیان به رباخواری سازمان اجتماعی لاینز

آرسن میناسیان» بنیانگذار خانه سالمندان گیلان» با انتقاد از فعالیت سازمان اجتماعی لاینز گفت: این دستگاه تنها می‌تواند رباخواری کند. به روایت اسناد ساواک، «باشگاه لاینز» موسسات اجتماعی بودند که بیشتر با نام باشگاه و یا کلوپ در کشورهای هدف ایجاد و سازماندهی می‌شدند و در چند دهه قبل، از دل سازمان تخصصی و صنفی […]

کد خبر : 6059 | 1:17 ب.ظ | ۱۴ دی , ۱۳۹۲

آرسن-م-ناس-ان50

آرسن میناسیان» بنیانگذار خانه سالمندان گیلان» با انتقاد از فعالیت سازمان اجتماعی لاینز گفت: این دستگاه تنها می‌تواند رباخواری کند.

به روایت اسناد ساواک، «باشگاه لاینز» موسسات اجتماعی بودند که بیشتر با نام باشگاه و یا کلوپ در کشورهای هدف ایجاد و سازماندهی می‌شدند و در چند دهه قبل، از دل سازمان تخصصی و صنفی به نام «فراماسونری» و یا »بنایان آزاد» بیرون آمد که بیشتر به صورت پنهانی و یا نیمه علنی فعالیت می‌کرد.

هدف از تشکیل این باشگاه‌ها و ساختار تشکیلاتی منسجم و هدفمند و  عظیم به ظاهر خدمت به مردم بود اما باطناً سیاسی و استعماری و برای کسب سود بیشتر و لذت‌جویی و منافع مالی و بهره اقتصادی را دنبال می‌کردند.

 برای اطلاع بیشتر مسئله به چند سند از تشکیل و فعالیت باشگاه لاینز در رشت به روایت اسناد ساواک مراجعه می‌کنیم.

*انتقاد آرسن‌میناسیان به فعالیت سازمان اجتماعی لاینز

از ساعت 21 مورخه 49.4.21 جلسه ماهانه باشگاه لاینز رشت با شرکت اعضای آن در هتل این شهر برگزار شد «قبلاً قرار بود این جلسه در بنیاد پهلوی غازیان تشکیل شود اما منوچهر محمدزاده اظهار کرد این سابقه خواهد ماند که از مرکزیت خارج شود و هر ماه جلسات به آبشار رامسر و یا جای دیگر انتقال داده شود»

ابتدای جلسه ادای سوگند پرچم اعلام و به یاد مرحوم «شکرالله ساعد سمیعی» یک دقیقه سکوت اعلام شد و بعد «آرسن میناسیان» (بنیانگذار خانه سالمندان گیلان) از سازمان اجتماعی مبنی بر اینکه این دستگاه فقط می‌تواند رباخواری کند، انتقاد کرد.

*طرح تشکیل خانه پیران در گیلان بدون کمک از دستگاه‌های دولتی توسط آرسن‌ میناسیان 

میناسیان گفت: به‌زودی بدون کمک از دستگاه‌های دولتی «خانه پیران»  (خانه سالمندان) تشکیل می‌شود و درباره این خانه مطالبی عنوان کرد.

سپس دکتر محمد صالحی معاون بهداری گیلان اظهار کرد: خدا را شکر آرسن میناسیان از بهداری انتقاد نمی‌‌کند و سپس اسماعیل منش‌کریمی درباره تاسیس دانشگاه در گیلان صحبت کرد و گفت: از طرف لاینز تلگرافی به مرکز مخابره شد و طی آن عموم شیرمردان مصراً تقاضای احداث دانشگاه را دارند.

*فروش کارهای دستی گیلان در مشهد

مهندس اسماعیل جفرودی که به نمایندگی از رشت در کنگره لاینز مشهد شرکت داشت اظهار کرد: کارهای دستی گیلان که برای غرفه در مشهد برده بودم بسیار مورد توجه قرار گرفت و تعداد زیادی نیز به فروش رفت و از پذیرایی‌های گرم برگزارکنندگان کنگره تشکر کرد.

 






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد